2019-1-HU01-KA102-060815
 
 

 

Erasmus+ mobilitási projekt ( 2015-1-HU01-KA102-013453 )

 
A  Magyar Gyula Kertészeti Szakképző Iskola immár közel 20 éve vesz részt Comenius és Leonardo da Vinci mobilitási projektekben.
 
A jelenlegi pályázat célja, hogy diákjaink a már megszerzett ismereteiket a mindennapi életben, termelő üzemben megtanulják alkalmazni, új, korszerű ismeretekre tegyenek szert, bepillantást nyerjenek a fogadó országok kertészeti oktatásába, bővítsék nyelvtudásukat.
A parképítő és -fenntartó technikus és dísznövénykertész képzésben részt vevő tanulók a mindennapi szakmai gyakorlat során tanulmányozzák a fogadó országok parkjaiban kialakított kerti utak burkolatait, azok elrendezését, a virágágyak és a viziarchitektúrák kialakítását, az ezekhez kapcsolódó és ezekkel szorosan szín- és formavilágában összhangban lévő berendezési tárgyak és növények alkalmazását és felhasználási módját. A diákok a program során megismerik, hogy a park funkciója szempontjából hogyan alakítják ki a színek és formák összhangját, hogyan jelenik meg a kerti kompozíció egészében az arány, a lépték, a szimmetria. A parkok esztétikai tanulmányozása mellett a diákok megismerik a kiültetett növények előállításának módját, termesztőüzemekben, vagy tanüzemekben vesznek részt szakmai gyakorlaton, ahol megtanulják ezen növények nevelési, ápolási munkáit, bővítik növényismeretüket.
A program másik célja, hogy a virágkötészeti képzésben részt vevő tanulók megismerjék a virágüzleti szakmai gyakorlatok során a fogadó ország virágkötészeti sajátosságait, hagyományait különös tekintettel arra, hogyan jelenik meg a funkció és esztétika egysége a színekben, a színelosztásban. A mindennapi gyakorlatuk során megtanulnak idegen nyelven is kommunikálni a vásárlókkal, a helyi igényeknek megfelelő virágkötészeti készítményeket ( csokrokat, virágtálakat, összeültetéseket ) előállítani.
 
A résztvevők összlétszáma 53 fő, akik  a dísznövénykertész, virágkötő, parképítő képzésben vesznek részt. Életkor szerinti megoszlásuk: 16-22 év. Az 53 főből legalább 1*6 fő speciális nevelési igényű, hátrányos helyzetű, enyhe értelmi fogyatékos diák.
 
A tanulók a küldő intézményben a kiválasztást követően nyelvi, szakmai, lelki és kulturális felkészítésben vesznek részt. A felkészítés részeként  közreműködnek a fogadó intézmény diákjainak magyarországi programjainak szervezésében és lebonyolításában. Ily módon diákjaink már külföldi tartózkodásukat megelőzően is személyes kapcsolatokat alakíthatnak ki a fogadó intézmény diákjaival. 
A szakmai gyakorlat alatt  előre elkészített és egyeztetett munkaprogramokon vesznek részt a diákok, a kinti és a hazai koordinátor nyomon követésével. A megszerzett tapasztalatokból hazaérkezést követően képekkel kiegészített beszámolót készítenek és előadást tartanak diáktársaiknak és tanáraiknak.  A beszámolók felkerülnek az iskola, a Makeszisz (Magyar Kertészeti Szakképző Intézmények Szövetsége) és a Magyar Díszkertészek Szövetsége honlapjára is. 
 
Rövid távon a résztvevők a magyar oktatásban is jól tudják hasznosítani a külföldi tapasztalatokat, elméleti és gyakorlati tudásuk azonnali új ismeretekkel gyarapodik, a beszámoló elkészítése pedig mind szakmai, mind nyelvi és informatikai kompetenciájukat jelentős mértékben emeli. A nyelvtudás, valamint szakmai tapasztalataik bővülésének már a záróvizsgáikon is komoly hasznát veszik. 
 
Hosszú távon pedig a szakmai szocializáció egyik legfontosabb eleme, egy külföldön eltöltött több hetes gyakorlat, ahol megismerkedik a diák korszerű technikákkal, technológiákkal és növényszortimentekkel, munkamorállal és egy élő idegen nyelvvel. A nyugat-európai munkamorál megismerése kifejezetten hasznos, mind az egyénnek, mind a társadalomnak. Fontos hosszú távú hatás még, hogy  az Europass igazolvány segítségével könnyebb munkaerőpiaci elhelyezkedés, mind Magyarországon, vagy akár az Unióban is.
 

Beszámolók 

 

EAFA, Olaszország - 4 hetes szakmai gyakorlat 2015

  • Gregus Kitti-Széplaki Viktória
 
 
 

Die Garten Tulln, Ausztria - 3 hetes szakmai gyakorlat 2015

Csanálosiné Simon Eszter kísérőtanár

Soós Andrea

 
 
  • Nagy Dominika
  • Tóth Anna
 
  • Tóth Zoltán és Tóth Krisztián
 
  • Huszágh Barbara

 

  • Vig Nikolett
 
 
 
Die Garten Tulln, Ausztria - 3 hetes szakmai gyakorlat 2016
 
 
Csanálosiné Simon Eszter kísérőtanár:

 

  • Keresztesi Eszter

Tulln-i gyakorlat Keresztesi Eszter.ppsx (106651483)

  • Bodzás Éva

Tulln beszámoló Bodzás Éva.ppsx (13398334)

 

 

Svédországi szakmai gyakorlat, 2016 

Hasznosi Zsuzsanna, kísérőtanár

beszámoló Hasznosi Zsuzsanna.docx (2488642)

  • Bogár Tímea

Bogár Tímea 11.vk svédországi napló.pdf (3524279)

  • Gáspár Nóra

Svédország beszámoló Gáspár Nóra.pdf (1453985)

  • Légrádi Lilla Lea

Svédországi beszámoló Lilla.pdf (1416141)

  • Kármán Viktor

Kármán Viktor beszámoló.pdf (151743)

  • Csapucha János 

Beszámoló Csapucha János.pdf (81187)

  • Gazsi Zoltán

Gazsi Zoltán.pdf (103160)

 

Olaszországi szakmai gyakorlat, 2016

 

  • Józsa Noémi

2016-Olaszországi-napló Józsa Noémi.pdf (2138744)

  • Balogh Réka

Réka-olasz beszámoló.pdf (1601907)

 

Franciaországi szakmai gyakorlat, 2017

Kováts Levente

Franciaországi beszámoló Levi.pdf (223805)

Lázár Piroska

Franciaország gyakorlat beszámoló - Piroska jav.pdf (140134)

 

  • Mellár Dániel

Franciaországi szakmai gyakorlati napló Mellár Dániel.ppsx (62166372)

  • Kőrösi Zsolt
  • Perián Gergő
  • Óvári Norbert

párizs - Óvári javított.pdf (203060)

  • Berta Dániel

Francia napló - Bert Dániel.ppsx (15390969)

  • Győrfi Hajnalka
  • Szikszai Vivien
  • Hegedűs Balázs
  • Pusztai Szabolcs
  • Bánfi Ernő
  • Antal Benjamin
  • Biriszló Bálint


 

Finnországi szakmai gyakorlat, 2017

 

  • Erős Anita - kísérőtanár
  • Süveges Tibor

Finnországi beszámoló Süveges Tibor 2017 05.pdf (2454642)

 

 

Svédországi szakmai gyakorlat, 2016 

Mózes Bálint, kísérőtanár

Hvilan 217 Beszamolo.pdf (566790)

 

  • Dányi Viktória

Svédország Dányi Viktória javított.pdf (1064365)

  • Németh Gwendolin

Svédország Németh Gwendolin javított.pdf (9517143)

  • Schreiber Klára

Svédország Schreiber Klára javított.pdf (1733682)